Hocus&Lotus v jasliach
Jazykové ciele programu Hocus&Lotus
Hlavným cieľom je osvojenie si a získanie hovorových zručností v novom jazyku a zlepšovanie slovenského jazyka detí:
Môžeme to dosiahnuť:
- pomocou pozitívnych emócií - utvorením vzťahu k magickej učiteľke a teda vytvorením sympatie, akceptácie a otvorenosti k novému jazyku;
- s upriamením pozornosti na zvuky nového jazyka;
- rozvíjaním schopností používať slovnú zásobu v nových situáciách, teda aj mimo hodín cudzieho jazyka
Vek, kedy dieťa navštevuje jasle, je vekom prvých slov, prvých viet. V tomto veku deti začínajú rozvíjať svoje prvotné kompetencie v materinskom jazyku. S programom Hocus&Lotus si deti začínajú osvojovať tiež prvé slová v novom jazyku.
Sú deti, ktoré začínajú rozprávať o niečo neskôr, niekedy až pred ukončením dochádzky do jasieľ, prípadne počas obdobia návštevy materskej školy. Práve pre tieto deti je program Hocus&Lotus veľmi dôležitý.
Pomocou slov je dieťa schopné už na začiatku druhého roku predvídať, aká bude následnosť epizód v príbehu a z tohto dôvodu sú pre dieťa príbehy Hocus&Lotus známe. Dieťa je teda schopné porozumieť narácii ešte predtým ako začalo rozprávať. A túto skutočnosť zohľadňuje len metóda Hocus&Lotus.
Hocus& Lotus je plne imerzný program, pretože deti sú počas hodiny plne zaujaté magickým svetom dvoch malých dinokrokov, v ktorom sa rozpráva len novým jazykom.
Všeobecné vzdelávacie ciele, ktoré je možné dosiahnuť s programom Hocus&Lotus
Hocus&Lotus je všeobecný vzdelávací jazykový program, ktorý umožňuje celkový rozvoj dieťaťa a nesleduje len rečový rozvoj, ale podporuje aj:
- rozvoj psychomotorických zručností vo vzťahu k významu slov, spevu a hudbe;
- zbieranie pozitívnych skúseností obohacuje vnútorný svet dieťaťa;
- osvojenie a rozpoznanie logickej náväznosti udalostí pozitívne pôsobia aj na produkciu v materinskom jazyku;
- utvára sa skupinová súdržnosť a priateľstvá medzi všetkými členmi skupiny a hlavne voči magickej učiteľke;
- jazykové osvojovanie je uľahčené (toto je jedným zo znakov modelu Hocus&Lotus, v opozite k tradičnému učeniu, pri ktorom sa učenie jazyka javí ako ťažké a náročné), čo zvyšuje u detí sebavedomie, predovšetkým u detí, ktoré majú rečové problémy. Svojim spôsobom sa učenie jazyka stáva zdrojom radosti, ktorú dieťa prenáša aj do iných aktivít.
Jazykový kurz je dvojročný, umožňuje deťom, aby boli v kontakte so šiestimi príbehmi v novom jazyku. Slovnú zásobu tvorí približne 280 rôznych slov.
Na hodinách sa používajú povinné materiály, s ktorými dieťa pracuje aj doma!
Zdieľaj:
|