Aj Vaša škola môže byť dvojjazyčná!
Hlavným cieľom programu je napomôcť efektívnemu učeniu sa cudzieho jazyka a odstrániť stres z komunikácie na hodinách cudzích jazykov zapojením prvkov metódy Hocusa a Lotusky do vzdelávacieho plánu.
Na základe teoretických východísk je zrejmé, že pre deti v prvom a druhom ročníku je výhodnejšie, ak sa s cudzím jazykom oboznamujú v rámci zmysluplného kontextu v prirodzenom prostredí, alebo aspoň spôsobom, ktorý takéto prostredie nahradí. Prvý krok k úspešnému naučeniu sa jazyka je porozumenie a následne motivácia komunikovať s partnerom. Nakoľko v prvých ročníkoch sa žiaci vyznačujú výbornou mechanickou pamäťou, je vhodné im prepájať zmysluplný kontext častým opakovaním. Samotné učenie sa písomnej formy reči a gramatiky by malo byť odsunuté do neskorších ročníkov, v ktorých už žiaci majú vyvinuté dostatočné kognitívne štruktúry k takejto mentálnej činnosti.
S metódou Hocus a Lotus sa Vaši učitelia môžu podieľať s deťmi na vytváraní dvojjazyčného prostredia a prežívať dobrodružstvá Hocusa a Lotusky každý deň.
Ako sa stať certifikovanou školou Hocus a Lotus?
Základná škola má vyškolených učiteľov, ktorí učia deti cudzí jazyk pomocou príbehov Hocus a Lotus.
Každý učiteľ učiaci jazyk má:
- Absolvovať prvú úroveň vzdelávacieho programu The magic Teacher (zodpovedá 500 hodinám štúdia a samoštúdia).
- Učiť svoju triedu optimálne každý deň cudzí jazyk.
- Ukončiť vzdelávací program pre učiteľov získajúc medzinárodný certifikát "Hocus&Lotus Certified Magic Teacher”, na základe ktorého môže vystupovať ako Magická učiteľka Hocus a Lotus.
- po ukončení prvej úrovne príbehov otestovať deti a zaslať ich výsledky.
Vyučovanie s láskou a nadšením
Kontakt s cudzím jazykom od útleho veku môže deťom pomôcť k rýchlejšiemu učeniu, lepšej znalosti materinského jazyka a tiež k lepšiemu výkonu v ostatných oblastiach a preto Európska Komisia odporúča deťom kontakt s dvomi cudzími jazykmi už od raného veku.
Dlhoročné skúsenosti nám umožňujú ponúknuť Vám overenú metódu, ktorá je v školách odlišným, no efektívnym nástrojom pri učení jazykov a učiteľom poskytuje osobný a profesionálny rozvoj.
Používanie naratívneho formátu Hocus&Lotus v škole:
- rozvíja vzťah detí k učiteľovi
- prebúdza motiváciu a potrebu komunikovať v novom jazyku
- umožňuje mať každodenný kontakt s cudzím jazykom
- rozvíja ďalšie zručnosti - motorické, emočné, relačné, sociálne, ale aj kognitívne
- umožňuje deťom pri učení sa zabávať, skákať, spievať, imitovať …
- dáva priestor kreativite. Stačí ak si vytvoríte v triede vlastný Dino-kútik, v ktorom sa deti môžu zabávať v cudzom jazyku.
- napĺňa učiteľku energiou a entuziaznom. Dôležité je ostať nadšená počas spievania mini-muzikálu, melódiu a texty opakujte s deťmi znova a znova.
Vzájomná spolupráca s rodičmi
Úcta a uznanie rodičov je pre dieťa najsilnejšou motiváciou k učeniu. V našom výskume sa rodičia vyjadrili, že metódu považujú za efektívnu a vysoko oceňovali spontánnu produkciu detí, zaangažovanosť detí do príbehov a záujem detí zapojiť do príbehov aktívne aj svojich rodičov a súrodencov.
Z dôvodu efektívneho vyučovania je vhodné každý rok sa stretnúť s rodičmi, prediskutovať pokrok detí a zabezpečiť rodičom výučbové materiály pre deti s exkluzívnym prístupom do on-line DinoKlubu.
Záujem rodičov a súrodencov dieťaťa o preberané učivo, každodenná možnosť počúvať cudzí jazyk, prípadne pozerať príbehy v cudzom jazyku na DVD, napomáha rozvoju cudzojazyčných zručností u detí.
Zdieľaj:
|