Vzťah s Hocusom očami mamky Gabiky
Z kategórie: 'Cudzojazyčná výchova s Hocus a Lotus'Vo svojich kurzoch mám množstvo skvelých rodín, ktoré od začiatku spolupracujú, podieľajú sa na všetkých aktivitách so svojimi deťmi, aby im tak sprostredkovali osvojovanie si nového jazyka v rodine. Na mnohé z nich som veľmi hrdá a teší ma, že Hocus sa stal už neodmysliteľným hosťom v ich rodinách. Napriek tomu, by som chcela dnes predstaviť jednu výnimočnú rodinu. Matej sa za necelé 4 roky vypracoval na úžasného angličtina, ktorý príbehy nielen prerozpráva, zaspieva, odkomunikuje ale sa z vlastnej silnej motivácie naučil aj čítať anglické knihy. Čítajte, ako sa oni vydali na cestu za novým jazykom.
„Už dlhšie som sa ja, ako matka dieťaťa, ktoré navštevuje vzdelávací kurz angličtiny Hocus & Lotus, chcela podeliť o osobné skúsenosti s touto formou výučby cudzieho jazyka. Začnem teda od začiatku – teda od obdobia, kedy sa môj najmladší syn (3r.) pridal k ďalším zvedavým kamarátom a začali 1. LV Hocus & Lotus. Boli veľmi zvedaví, plní očakávaní, čo bolo na nich aj vidieť a adekvátne na to aj reagovali. Zaujala ich najmä hravá forma výučby, názorné ukážky významu slov, ktoré sa učili používať (namiesto prekladu do slovenčiny) a upútali ich aj príbehy samotné. Postupne však sme z toho počiatočného entuziazmu prešli do určitej stagnácie, resp. nezáujmu o čokoľvek, čo súvisí s anglickým jazykom. Bolo to také trápenie pre mňa, ako rodiča, keďže som vedela a viem, aká dôležitá tá angličtina pre tie deti je a ešte lepšie – bude. Vedela som aj to, že táto forma výučby jazyka je pre nich to pravé, teda som v tom pochopiteľne chcela zotrvať. Ale bola som nešťastná z toho, ako to dieťa motivovať k tomu, aby prirodzene zmenilo svoj postoj k tejto výučbe. Hovorila som si, že treba len trpezlivosť, že prekonáme to obdobie stagnácie a verila som, že bude lepšie. Len kedy to bude?
Zmenilo sa to v 2. LV, kedy zrazu môj syn začal absorbovať všetko, čo sa týkalo Hocusa a Lotusky, resp. všetko čo sa týkalo angličtiny. Bola som nesmierne šťastná, že to konečne prišlo! A keďže anglicky viem, venovali sme sa angličtine každý deň, spolu aj s dvomi staršími súrodencami, ktorí spolu s najmladším synom preberali všetky príbehy Hocusa a Lotusky.
V 3. LV, keď mal už syn 5 r., začal sám od seba čítať príbehy z knižky (po slovensky v tom čase už čítal). Čítal ich preto, lebo chcel, bavilo ho to a mal z toho nesmiernú radosť. Doma sme sa učili príbehy prerozprávať, robili sme si krátke videá, bolo to krásne obdobie.
Teraz je syn vo 4. LV. Je prvák, teda mu pribudli aj ďalšie povinnosti v škole, ale sme na dobrej ceste. Všetci traja súrodenci pokračujú s príbehmi Hocusa a Lotusky, stal sa z toho formát, ktorý s nami takmer každodenne žije. Uvedomujem si však úlohu mňa, ako rodiča – je veľmi dôležité nájsť si tých pár minút denne, aby sme s tým jazykom každodenne žili, vyrastali. Preto sa snažím byť v tom dôsledná, aj keď to nie je vždy ľahké zladiť všetky povinnosti, voľný čas detí a pritom nezabúdať aj na seba.
Spomeniem však ešte jednu skúsenosť. Spolu s najmladším synom preberajú príbehy Hocusa a Lotusky aj dvaja starší súrodenci. Pretože sú starší, ide im to o čosi rýchlejšie. Stačí im príbeh raz prečítať a sú schopní ho prerozprávať. Starší syn sa pred časom zúčastnil Olympiády v anglickom jazyku. Jednou z úloh bolo podľa obrázka, ktorý dostali, vymyslieť príbeh. A tu prichádzajú skúsenosti z príbehmi Hocusa a Lotusky – syn použil práve tie (možno nepodstatné, ale pri rozprávaní veľmi dôležité) frázy ako – In the meantime..., All of a sudden..., Furthermore..., At the same time..., Finaly..., While fixing the tree house, they started... , nehovoriac o používaní nepravidelných a frázových slovies prirodzene v texte bez toho, aby o tom rozmýšľal. Alebo použitie slovíčok ako – she insisted... she continued..., she replied offended..., she said desperately... , she said enthusiastically...
Preto ďakujem našej magickej učiteľke Stanke Chovančákovej, že sa našim deťom venuje a stále pre nich vymýšľa nové a nové podnety.“
Zdieľaj:
|