Krízová intervencia
PdF.KLP/M-LCPde013/18
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Podmienky na absolvovanie predmetu: Priebežné a záverečné hodnotenie so skúškou (30/
70).Podmienkou absolvovania je aktívna účasť na prednáškach – 20 b, práca s literatúrou
prostredníctvom zadaní – 30 b, vypracovanie a prezentácia projektu počas semestra – 50 b, spolu
môže študent získať 100 b. K
Hodnotenie sa udeľuje na stupnici:
A (100-91%, výborne – vynikajúce výsledky),
B (90-81%, veľmi dobre – nadpriemerný štandard),
C (80-73%, dobre – bežná spoľahlivá práca),
D (72-66%, uspokojivo – prijateľné výsledky),
E (65-60%, dostatočne – výsledky spĺňajú minimálne kritériá),
Fx (59-0%, nedostatočne – vyžaduje sa ďalšia práca navyše)
Výsledky vzdelávania:
Výsledky vzdelávania: Študent získa prehľad o krízovej intervencii, bude schopný rozumieť
mechanizmom vzniku i priebehu krízy. Získa prehľad o možnostiach podpory klienta v
jednotlivých fázach krízovej situácie a tiež bude vedieť identifikovať možnosti a využitie nástrojov
liečebnopedagogickej intervencie pri pomoci klientovi a jeho rodine.
Stručná osnova predmetu:
1. Kríza a krízová situácia., Typológie krízových situácií.
2.Neformálna pomoc v kríze & PFA3. Základné princípy krízovej intervencie.
4. Obeť, páchateľ násilia. Zborník z konferencie KRIMINOLOGICKÉ MOŽNOSTI RIEŠENIA DOMÁCEHO NÁSILIA
4. Mechanizmus spracovania krízy.
5. PTSP – vznik, symptómy, sprievodné prejavy, následky. Koncept pomoci v kríze, pri prekonávaní
následkov.
7. Pomoc rodine v krízovej situácií – možnosti, špecifiká, bariéry.
8. Prezentácia prípadu študenta – možností pomoci.
Prosím, tie čo neboli na seminári: stiahnite si Príbehy a spracujte ich podľa prednášky - analyzujte problém, nájdite obranné mechanizmy, nájdite copingové mechanizmy, skúste navrhnúť spôsoby riešenia podľa PFA (v pdf prednáške Neformálna pomoc).
Úloha pre všetkých do budúcej hodiny - pozrite si Vaše eseje ohľadom hry rybári a nájdite a analyzujte v nich Vaše obranné mechanizmy, copingové stratégie (pozitívne, negatívne). Na budúcu hodinu budeme o nich diskutovať :).
Kto má mocKto má mocspacované podľa Špatenkovej, Ted Talk Amy Cuddy,
Detstvo bez násilia,
Príručka o syndróme CAN
Dr. Ekman - emócie
Príručka Metodického centra Kopányiová, Smiková, 2013: Riešenie konfliktných situácií
v školách a školských zariadeniach
.
Zdieľaj:
|