Zlatica | 2011.10.31 | 2104 | 0 / 10 | 5 |
Magická hodina
Magická Hodina je kreatívny kontext, v ktorom sa hovorí výlučne cudzím jazykom. Aktivity na hodine sa opierajú o emócie a pozitívny vzťah rešpektujúc idividuálne schopnosti detí.
Magickú hodinu tvorí:
Vstup do čarovného sveta:Oblečieme si čarovné tričko, symbol prechodu z reálneho sveta, v ktorom sa rozpráva po slovensky, do čarovného sveta, kde sa rozpráva len novým jazykom.
Čarovná formula:V našich rukách je magická sila, ktorá nás prenesie do rozprávkového sveta. Zatvoríme oči a v cudzej reči počítame od 1 do desať.
Acting-out „rozprávanie a dramatizácia príbehu“Prežívame príbehy Hocusa a Lotusa, zvýrazňujúc ich gestami, výrazom tváre, hlasitosťou a tóninou reči, intonáciou nových slov. Nepotrebujeme prekladať, rozumieme a produkujeme novú reč, ktorá nás neskutočne zabáva. Je to prirodzený proces učenia sa jazyka. Naším mottom je : vstupujeme do nového sveta, aby sme žili novú reč!
Mini muzikál (spievanie a tancovanie príbehu)Rovnaký príbeh, ktorý sme prerozprávali deťom je transformovaný do muzikálu. Hudba nám pomôže vytvoriť emócie. Spievaním sa slová viackrát zopakujú, opätovne sa ukladajú do pamäte a slová v pesničkách podporujú dramatické prerozprávanie príbehu.
DinoknižkaKu koncu môžeme vyrozprávať príbeh sledovaním obrázkov v knižke, ktorá. Je priložená k CD. Takto nepozorovane sme zopakovali celú rozprávku tretí krát a s ňou aj novú slovnú zásobu.
DinokomixVhodný pre detičkyod 3 rokov. Farebné a zábavné postavičky Hocus a Lotus napomáhajú aj v tejto verzii zabávnou formou obohatiť si slovnú zásobu. Vhodné je to hlavne pri preskúšavaní, čo si dieťa zapamätalo.
Pozrieme si spolu DVD animovaný príbehFarebné a zábavné príbehy Hocusa a Lotusky pomáhajú deťom osvojiť si príjemne a zábavne cudzí jazyk.
Magická formulaOpäť sa vrátime z čarovného sveta, chytíme sa za ruky, zatvoríme oči a počítame v cudzej reči od desať do nula.
Výstup z magického svetaVyzliečieme si magické tričko a začneme hovoriť materinskou rečou.. a doma pokračuje dobrodružstvo sledovaním DVD alebo počúvaním CD.
Cieľ výukovej hodiny:- osvojenie si cudzieho jazyka
- urýchliť a upevniť vzťahove kompetencie, schopnosť rozmýšľať a reflexovať v komunikácii
- rozšíriť preistor pre komunikáciu
Oblasť dominantnej skúsenosti-telo a pohyb
-diskusia a slová
-formovanie správ a uvažovania
Účel výuky- ponúknuť možnosti u detí k porozumeniu správ a vytvoreniu odpovení na ne
- objaviť možnosti verbálnej komunikácie v každodennom konkrétnom živote
MetodológiaUčenie je organizované prostedníctvom aktivít: hrových, mimicko-gestických a naratívnych, rešpektujúc „prirodzenné“ účenie v súslednosti POROZUMENIE-ASIMILÁCIA-PRODUKCIA. Jeho záujmom je predovšetkým ponúknuť interné motivačné skúsenosti, ktoré majú za cieľ vtiahnuť deti do emotívno-afektívneho zivota.
Zdieľaj:
|