Zlatica | 2011.11.01 | 2783 | 0 / 10 | 5 |
Naratívny formát
Bol vyvinutý na Univerzite Sapienza v Ríme profesorkou Traute Taeschner, v rámci niekoľkých projektov Socrates, a bol úspešne experimentálne overený na viac ako 120-tich materských a základných školách v Taliansku a iných Európskych krajinách. Aktuálne je používaný viac ako 4000 učiteľkami v celej Európe.
Zakladá sa na troch základných princípoch:
1.Cudzí jazyk sa učí podobne ako sa osvojuje materinský jazyk.
Dieťa začína spoznávať svet a učiť sa hovoriť na základe opakovanej povahy zdieľanej skúsenosti s dospelým; formát sú presne tie skúsenosti, ktoré matka a dieťa zažívajú spoločne každý deň, ako napríklad, počas prvých mesiacov života – dojčenie, prebaľovanie, kúpanie a pod. V takomto prostredí sa výrazne rozvíja komunikácia na emočnej úrovni.
2.Prevadzková a interaktívna technická realizácia výuky má byť v súlade s procesmi osvojenia si jazyka. Predpokladom k výuke/osvojeniu si jazyka je vytvorenie priaznivého prostredia, ktoré je charakterizované citovým vzťahom a spoluúčasťou, čo je pre dieťa dôvodom pre túžbu komunikovať. Dieťa začína hovoriť, pretože chce, aby mu bolo porozumené a chce komunikovať s osobou, s ktorou má dobrý citový vzťah; toto platí pre prvý jazyk a analogicky tak aj pre druhý jazyk.
3. Dobrú komunikáciu dať do centra učenia/osvojenia si nového jazykaVytvorenie divadelného príbehu pomocou giest, miniky, umožní, aby význam slov a viet prišiel pomocou aktívnej práce. Jazyk nie je vysvetľovaný, alebo učený prostredníctvom prekladu, ale je používaný na komunikáciu v reálnom kontexte, ktorému dávajú zvuky slov nového jazyka zmysel.
Príbehy a divadelné repliky vznikli z teórie naratívneho formátu a sú úžasnými dobrodružstvami Hocusa a Lotusky!
Zdieľaj:
|